Sign in or 

|
evjo07 |
Erfarenhet av CMS
Feb 18 2007, 8:30 AM EST
Wikipedias artikel är uttömmande. Min personliga erfarenhet av att använda CMS (Content Management Systems, dvs publiceringsverktyg för innehåll) är att det finns massor av bra CMS men få alternativ som är enkla att börja med. De flesta har så pass många funktioner och mycket finesser att de kan vara svåra att hantera för nybörjaren. Men i grund och botten är det ju en lysande idé; att göra skalet för sig och stoppa in innehållet i detta skal. På http://www.cmsmatrix.org/ kan man jämföra olika CMS och se vilka funktioner som finns i vilka med mera, t ex svenska Joomla och Wordpress. Joomla använder jag och kan rekommendera om du har lite hum om html och css. /Eva PS. Tyvärr hittar jag ingen funktion för länkning i texten i kommentarer. 2 out of 2 found this valuable. Do you? |
|
Posted Anonymously |
1. RE: Erfarenhet av CMS
Feb 27 2007, 7:19 AM EST
Bra tips för att jämföra CMS! Jag kan inte bestämma mig för om jag ska våga mig på Joomla eller om jag ska hålla mig till Wordpress där det finns hjälp att få. Jag har hyfsad hum om html men inte så mycket om CSS och har aldrig installerat något på egen hand, men det är kanske bara att hoppa... Jag har också försökt länka i kommentarerna utan att lyckas!
0
out of
1 found this valuable.
Do you?
|
|
Posted Anonymously |
2. RE: Erfarenhet av CMS
Jan 24 2008, 7:34 PM EST
Titta på filmerna på www.wedran.com/Demo
1
out of